Promosi

Monday 11 June 2012

Mana satu yang betul ni?

Hari ini Utusan Malaysia memberi penghormatan kepada Kerajaan Negeri Kedah dengan menyiarkan satu muka surat penuh dengan berita mengenai "Projek yang Dilaksanakan" oleh Kerajaan PAS Kedah. Namun apa yang mengecewakan ialah ianya berita mengenai kerakusan Kerajaan Negeri yang dikatakan berselindung di sebalik Ladang Sejahtera untuk menebang balak-balak yang ada secara rakus. Kita lihat penafian Menteri besar seperti berita di bawah.


Menurutnya penebangan balak dipantau oleh beberapa jabatan termasuk Jabatan Perhutanan. Kita lihat pula apa komen Pengarah Jabatan Perhutanan Negeri Kedah mengenai isu yang dibangkitkan ini.


Anda boleh lihat sendiri komen yang diberikan oleh Pengarah Jabatan Perhutanan Negeri Kedah. Agaknya apa pula agaknya alasan Kerajaan Negeri selepas ini? Yang menjadi mangsa ialah penduduk yang tinggal berhampiran dengan kawasan penebangan balak tersebut. Beginilah akibatnya sekiranya kita memberi kuasa kepada mereka yang tidak mahir memerintah. Ibarat "Memberi PSP kepada orang buta, Memberi radio kepada orang yang tidak boleh mendengar"

No comments:

Post a Comment