Promosi

Monday 11 June 2012

PAS Minta Ahli Tangguh Ibadah Haji??

Hari ini satu lagi kejutan dilakukan oleh pimpinan PAS. Tuan Ibrahim Tuan Man dalam Selangor.com berkata
penangguhan ibadah haji itu dianggap wajar kerana Pas memerlukan jentera parti untuk melaksanakan gerak kerja semasa berlangsungnya pilihan raya umum tersebut. Dah tak ada orang sangat dah ke dalam PAS ni sampai kena sekat ahli yang hendak menunaikan rukun Islam ni? Untuk berita selanjutnya (Klik Sini)
Adakah PAS merasakan mengundi dalam Pilihanraya lebih baik ataupun sama hukumnya dengan menunaikan Fardhu Haji?? Mungkinkah ini juga merupakan sebab mereka mengadakan demonstrasi bersih di Kota Suci Mekah? Merancang supaya Kerajaan Arab Saudi menghentikan sementara kebenaran kepada Rakyat Malaysia menunaikan Haji pada tahun ini? Sekiranya rancangan tersebut berjaya maka tidak perlulah mereka mengeluarkan larangan seperti ini. Betulkah begitu?? Kita lihat pula apa komen Ulamak-ulamak di bawah.


Kita baca kemudian kita tanya diri kita. Tanya dengan rasa penuh keimanan. Jangan tanya dengan nafsu. Fikir-fikirlah wahai saudara seIslamku. Dunia ini hanya sementara. Janganlah hanya dengan sedikit kesenangan di dunia kita lupakan terus tujuan utama kita diutuskan ke dunia ini....

No comments:

Post a Comment